The product is shipped within 24 hours.
We complete the order within 24 hours.
You can return the product within 14 days.
doskonale czyści i chroni kocioł
zmniejsza emisje tlenku węgla do atmosfery
pomaga wypalać sadzę w układzie kominowym
Sposób użycia
Przygotowanie
Instrukcja
ZMNIEJSZA EMISJĘ POWSTAŁYCH PODCZAS SPALANIA SPALIN I SZKODLIWYCH ZWIĄZKÓW DO ATMOSFERY
DZIAŁANIE
Proszek do katalitycznego czyszczenia kominów sprawiający, że smoła zebrana w przewodach kominowych staje się niepalna. Osady te odpowiadają za większość pożarów w kominach. Stosowany podobnie jak produkty do chemicznego czyszczenia kominów przed czyszczeniem mechanicznym w celu zwiększenia skuteczność konserwacji w ciągu całego okresu grzewczego. Odpowiedni do pieców na węgiel, drewno lub mazut, do kominków otwartych lub zamkniętych z wkładem, do wszystkich kotłów za wyjątkiem kotłów paliwowych i gazowych. Właściwy do wszystkich typów przewodów.
PO CO CZYŚCIĆ KOCIOŁ
W celu oszczędnego zużycia paliwa oraz uzyskania deklarowanej mocy i sprawności cieplnej kotła niezbędne jest utrzymanie w należytej czystości komory spalania i kanałów konwekcyjnych. Podczas gdy użytkowanie naszej instalacji centralnego ogrzewania przebiega we właściwy sposób, nie możemy w stanie powstrzymać zabrudzeniu w środku kotła będącego źródłem ciepła. Wypalanie paliw stałych powoduje osadzanie się sadzy i popiołu na ścianach przewodów spalinowych. To z kolei jest przyczyną obniżenia mocy cieplnej kotła oraz podwyższenia zużycia paliwa. Jest to wywołane poprzez pomniejszony ciąg kominowy i przyspieszenie spalania opału.Więc, żeby udaremnić pogorszenia się własności cieplnych naszego kotła powinniśmy nie zapomnieć o jego częstym czyszczeniu.
W komorze paleniskowej kotła szczególną uwagę należy zwrócić na okresowe oczyszczanie mikroszczelin w płycie paleniska automatycznego. Czyszczenia kanałów konwekcyjnych, w których osiadają lotne popioły należy dokonywać systematycznie, co 3÷7 dni, a w szczególności przy użytkowaniu kotła w trybie „paleniska tradycyjnego". Znaczącą kwestią jest częstotliwość przeprowadzania czyszczenia kotła c.o. W przypadku, gdy palonym przez nas paliwem jest węgiel albo odpowiednie gatunkowo drewno, powinno wystarczyć czyszczenie raz na parę tygodni. Natomiast gdy spalamy koks to powinniśmy przeprowadzać to wyraźnie częściej - raz na 7 do 10 dni. Natomiast raz na parę lat powinno się przeczyścić kocioł z tzw. kamienia. Do tego stosujemy specjalne roztwory rozpuszczające osad (np. wodny roztwór kwasu chlorowodorowego).
Do czyszczenia służą narzędzia, w które wyposażony jest kocioł. Czyszczenie kanałów konwekcyjnych kotła umożliwiają drzwiczki wyczystne przednie oraz drzwiczki rozpalno-zasypowe. Dodatkowo należy dokonywać okresowego oczyszczania znajdującej się w tylnej części kotła komory powietrznej, w której gromadzi się pył spadający z płyty paleniska automatycznego. Czyszczenia takiego dokonuje się poprzez wyczystkę boczną.
Do porządkowania kotłów na paliwa stałe stosujemy druciane szczotki lub pogrzebacze. Duże kotły mozna porządkować sprężonym powietrzem. Czyszczenie przeprowadza się przez otwory wyczystne kotła, pamiętając o tym, żeby przepustnica spalin w czopuchu była otwarta. Kotły mogą mieć bogatą liczebność tych otworów i rozmaicie je zlokalizowane (u góry, z boku lub z tyłu). Pozostały popiół sprzątamy przez wyczystkę w dolnej części kotła z pomocą wygarniacza. Po ukończeniu pracy musimy pamiętać o tym, żeby hermetycznie zamknąć wszelkie otwory wyczystne.
Istotnym również dla prawidłowej eksploatacji kotła jest czyszczenie przewodu kominowego.
Po zakończeniu sezonu grzewczego lub w innych przypadkach planowanego wyłączenia kotła należy doprowadzić do wypalenia się zasypanej porcji paliwa. Po wygaszeniu kotła i ostudzeniu należy usunąć z paleniska wszystkie pozostałości po spalonym paliwie i dokonać czyszczenia oraz konserwacji całego kotła. Należy dokonać konserwacji (poprzez przesmarowanie olejem) wewnętrznych przegród komory paleniskowej oraz wszystkich elementów ruchomych. Na okres przerwy w funkcjonowaniu kotła w szczególności zabezpieczyć należy mechanizm podający paliwo do komory paleniskowej poprzez przesmarowanie poziomych prowadnic.