Jak wiadomo w okresie letnim ogrzewanie domu staje się zbędne. Niekiedy opalanie sprowadza się jedynie do podtrzymania małego żaru w celu ogrzania ciepłej wody w budynku. Jednak wielu użytkowników kotłów z podajnikiem w czasie lata przestaje palić w ogóle. W tym też czasie zazwyczaj wyłączony piec pozostawiony jest sam sobie. Tylko mały procent osób dba o regularne serwisowanie oraz utrzymanie poszczególnych części kotła oraz podajnika w czystości i dobrej jakości technicznej. Każde urządzenie, które przez dłuższy czas pozostaje wyłączone ma prawo odmówić prawidłowej pracy po uruchomieniu we wrześniu czy październiku. Elementy zarówno silnika, przekładni czy dmuchawy mogą zabrudzić się kurzem, różnego rodzaju osadami czy sadza powstała w czasie palenia. Oczywiście do awarii może dojść w każdym momencie pracy, niezależnie czy będzie to środek zimy czy zastój w lecie. Dbać o sprzęt oraz regularnie go serwisować należy cały czas, jednak najlepszym na to okresem jest zazwyczaj lato. Wtedy też możemy pozwolić sobie na dłuższy przestój w paleniu wynikły na przykład z wymiany czy gruntownego czyszczenia części kotła. Ogólne podejście użytkowników jest takie, że skoro wyłączałem sprawny podajnik na przykład w maju równie sprawny powinien on być we wrześniu gdy włączam go ponownie. Nic bardziej mylnego. Podczas pracy przez prawie dziewięć miesięcy wszystko elementy silnika, przekładni mogą się zużywać. Potrzebne jest odpowiednie smarowanie części ruchomych. Ślimak może się ścierać, może pojawić się na nim korozja. Tak samo jak na innych częściach podajnika takich jak rura, zbiornik czy komora spalania. Aby uniknąć nieprzewidzianych i bardzo kosztownych napraw w sezonie grzewczym najlepszym rozwiązaniem jest regularne dbanie o cały układ nawęglania kotła.
Podajniki Domer oraz Pancerpol wykonane są z komponentów najwyższej jakości. Żeliwa oraz stal zastosowana w procesie produkcji gwarantuje długoletnia i bezawaryjna pracę. Jednak niewłaściwe użytkowanie czy brak wyobraźni sprawia, że ten okres może zostać diametralnie skrócony nawet do jednego sezonu. Bezpodstawne są wtedy także roszczenia gwarancyjne klientów, którzy sugerując się okresem długiej gwarancji mają obiekcje co do stanu używanego przez nich podajnika Pancerpol. Nie trudno stwierdzić błędy w obsłudze, zastosowanie opału słabej jakości czy indywidualne, nieumiejętne naprawy oraz brak odpowiedniego serwisu. Klient niestety traci wtedy możliwość naprawy podajnika Domer czy innych elementów podajnika takich jak kolano żeliwne, rura podajnika, ślimak stalowy czy zbiornik na opał w ramach usługi gwarancyjnej. Pozostawiony bez niezbędnej obsługi serwisowej oraz przeglądów technicznych układ nawęglania kotła Domer staje się drogim w utrzymaniu i naprawach wadliwym sprzętem, który zamiast ułatwić życie i cały proces ogrzewania domu sprawia nam wiele kłopotów oraz dużych wydatków.
Serwisanci firmy Domer zalecają coroczne kontrole wszystkich elementów podajnika zaczynając od dmuchawy a kończąc na silniku i przekładni podajnika Pancerpol. Zaleca się usunięcie zgromadzonego opału w zbiorniku w czasie gdy podajnik oraz piec nie jest używany. Dokładne wyczyszczenie rury podajnika z resztek opału. Oczyszczenie ślimaka i odpowiednie zakonserwowanie jego części. Sprawdzenie stanu elementów żeliwnych podajnika takich jak kolano, wianek zębaty paleniska oraz pierścienia paleniska. Można także w ramach możliwości naoliwić wszystkie części ruchome, które tego wymagają. Jeżeli użytkownik obawia się utraty gwarancji czy uważa także, że nie jest wystarczająco przygotowany do obsługi serwisowej zawsze może skorzystać z usług wykwalifikowanego serwisanta firmy Domer lub innej odpowiednio do tego przeszkolonej osoby.
W przypadku znalezienia usterek czy awarii części żeliwny mamy odpowiednio dużo czasu aby zakupić nowe lub naprawić posiadane elementy. Nie musimy się wtedy obawiać, że w okresie gdy piec i ciepło jest nam najbardziej potrzebne podajnik będzie uszkodzony, a my zostaniemy bez ogrzewania domu. Wtedy też zazwyczaj wszelkie naprawy sprowadzają się do szybkich tak zwanych „prowizorek:, które są jednak tylko rozwiązaniem doraźnym i wcześniej czy później wymagać będą kosztownej naprawy lub doprowadzą do trwałej usterki, która może okazać się brzemienna w skutkach i pociągnie za sobą ogromny wydatek, z kupnem nowego podajnika włącznie. Można temu zapobiec poprzez regularne i nie zabierające dużo czasu kontrole układu nawęglania kotła zarówno w okresie letnim jak i zimowym.
Wszystkie podajniki Domer oraz podajniki Pancerpol posiadają wymienne części dlatego są łatwe oraz tanie w ewentualnych w naprawach. Każdy element podajnika ślimakowego Domer czy Pancerpol posiada oczywiście granicę swojej wytrzymałości oraz okres żywotności jednak można go maksymalnie wydłużyć dbając o każdą część z osobna, sprawdzając stan zużycia, czystość czy odpowiednio zabezpieczyć przed niekorzystnymi warunkami panującymi w czasie palenia.
Tylko odpowiednie użytkowanie oraz prawidłowe i regularne serwisowanie podajnika ślimakowego Domer może zapewnić bardzo długi i bezawaryjny czas pracy.